Fakty i mity o lataniu



Na pewno mnie na to nie stać!

Możesz latać i szkolić się za darmo!

Przyprowadzając osobę, która wykupi kurs szybowcowy możesz wykorzystać 10% ceny kursu na swoje loty. Ściągnij 10 osób i latasz za darmo!


 Muszę mieć zdrowie astronauty, żeby latać.

Możesz nosić okulary i nie musisz być Herkulesem. Jeśli możesz mieć prawo jazdy możesz zostać pilotem samolotu sportowego i pilotem szybowcowym.

Badania medyczne zarówno wstępne, okresowe jak i okolicznościowe wzbudzają różne emocje. Decyzja lekarza orzecznika decyduje również o Waszej karierze lotniczej, a na jej wyniki nie macie często wpływu. Do wykonywania samodzielnego lotów niezbędne jest oprócz licencji czy świadectwa kwalifikacji także orzeczenie lotniczo-lekarskie.

Jeśli macie wątpliwości co do tego, czy przejdziecie z powodzeniem testy medyczne, zróbcie to jak najszybciej, zanim zainwestujecie wysiłki i zaangażowanie w szkolenie lotnicze. Warto wybrać się na konsultacje do lekarza specjalisty medycyny lotniczej, każdy przypadek jest indywidualny, podobna przypadłość dla jednej osoby może być przeszkodą w samodzielnym pilotowaniu statku powietrznego dla innej nie.

Zasady, kryteria i procedury orzekania medycznego w całej Europie są spójne, więc testy medyczne można przechodzić we wszystkich krajach Europy, orzecznictwa wymieniają się informacjami, na wypadek, gdyby ktoś uciekał przed swoim macierzystym orzecznictwem medycznym.

W jakich klasach wydaje się w Polsce orzeczenia dla pilotów.

  • jeśli marzy Wam się kariera pilota samolotowego zawodowego czy liniowego, pilota śmigłowcowego zawodowego czy liniowego, pilota wiatrakowcowego zawodowego, pilota sterowcowego liniowego i zawodowego – będziecie się starali o KLASĘ I
  • jeśli planujecie zdobycie licencji turystycznej pilota samolotowego, śmigłowcowego, wiatrakowcowego, pilota balonu wodnego czy pilota szybowcowego – Waszym celem jest KLASA II
  • od niedawna istnieje KLASA LAPL – piloci (rekreacyjni)  lekkich statków powietrznych do MTOM 2 ton, pilot + 3 pasażerów – orzeczenie lotniczo-lekarskie wyższej klasy, tj. klasy 1 lub 2 potwierdza spełnienie wymagań zdrowotnych na licencję pilota rekreacyjnego
  • ponadto dla pilotów lotni, paralotni, motolotni, statków powietrznych o maks. masie startowej do 495kg (UAP) posiadających świadectwo kwalifikacji orzecznik wydaje Orzeczenie stwierdzające spełnianie wymagań zdrowotnych

 Nie mam czasu, żeby latać.

Oferta lotów zapoznawczych jest właśnie dla ciebie. Możesz także skorzystać z naszej propozycji szkoleniowej VIP, gdzie dopasujemy się do twoich wymagań. Będziesz latać z najlepszą kadrą instruktorską w regionie, która poświęci tobie tyle czasu ile potrzebujesz.


Aeroklub Bydgoski organizuje:

  • Loty zapoznawcze szybowcem ze startem za wyciągarką lub samolotem,
  • Całoroczne podstawowe szkolenie szybowcowe za samolotem lub wyciągarką w trybie stacjonarnym i indywidualnym,
  • Szkolenie szybowcowe do licencji PLG
  • Szkolenie w zakresie podstawowej akrobacji szybowcowej.
  • Zapoznawcze loty za samolotem
  • Szkolenie samolotowe do licencji PPL,
Aby rozpocząć szkolenie w Aeroklubie Bydgoskim należy:
  • Zostać członkiem aeroklubu
  • Przejść pozytywnie badania lotniczo-lekarskie 2kl.(u uprawnionego lekarza orzecznika)
    informacje dotyczące klas zdrowia znajdziecie państwo tutaj: link
  • Odbyć i zaliczyć kurs teoretyczny
  • Przystąpić do szkolenia praktycznego.

Jesteś zainteresowany szkoleniem?

Napisz do nasz.

 

[contact-form-7 id=”813″ title=”Formularz 1″]

 

wszelkie prawa zastrzeżone © Aeroklub Bydgoski